ارزش ویژۀ برند، وفاداری به برند و رابطۀ تبلیغات آنلاین با این دو
ارزش ویژۀ برند، وفاداری به برند و رابطۀ تبلیغات آنلاین با این دو
ارزش برند چیست؟
ارزش برند(نمانام) یعنی مشتریان، یک برند را از بین برندهای دیگر انتخاب کنند و در هر شرایطی آن را ترجیح بدهند. در هر شرایطی یعنی حتی با قیمت بالاتر و خدمات ودسترسی محدودتر. در عوض اینگونه برندها با از مزایایی بهرهمندند که سایر رقیبان آن امکانات را ندارند. برند با ارزش ویژۀ بالاتر میتواند سهم بیشتری در بازار را از آن خود کند. همچنین قیمت آن در مقایسه با رقیبان میتواند بیشتر هم باشد بدون نگرانی از ورشکستگی یا افت سهام. از دیگر مزایای این برندها واگذاری حق امتیاز و اعطای لیسانس به کسب و کارهای کوچکتر است. همچنین برندهای با ارزش ویژۀ بالاتر بیشتر شانس این را دارند تا در مجموعۀ کالاهای فروشگاههای زنجیرهای معتبر قرار بگیرند. زیرا مصرفکنندگانشان به علت ارزش برند اهمیت کمتری به قیمت میدهند. فروش کالای برند ارزش بالا تضمین شده است حتی با وجود رقیبان مختلف که این معنای وفاداری به برند را میدهد. در واقع ارزش یک برند از میزان اعتمادی ناشی میشود که مصرفکنندگان در مقایسه با برندهای دیگر، نسبت به یک برند دارند. این اعتماد را وفاداری به برند میگویند. گروه ایرانشهر در ادامه به توضیحاتی پیراون وفاداری به نما نام ها م یپردازد.
وفاداری به برند
وفاداری به برند یک مفهوم مهم در بازاریابی و تحقیقات رفتار مشتری است.
فرآیند به وجود آمدن وفاداری به برند
مرحلۀ اول زمانی است که مشتری دانستهها و تجربههای مطبوعی دربارۀ یک برند به دست میآورد. در این مرحله مشتری به شناخت می رسد ولی هنوز وارد بُعد عملی خرید نشده است.
مرحلۀ دوم زمانی است که مشتری از لحاظ احساسی با برند درگیر میشود. در واقع این بعد عاطفی قضیه است که منجر به بعد عملی یعنی خرید میشود. اصطلاحی هست که میگوید انسانها احساسی خرید میکنند و منطقی از آن دفاع میکنند! وفاداری به برند منجر به خرید اول، خرید مجدّد و توصیۀ برند به افراد دیگر میشود که همین تبلیغات دهان به دهان از موثرترین روشهای تبلیغات است. با مطالبی که گفته شد میتوانیم وفاداری به نمانام را در این مفهوم خلاصه کنیم؛ تکرار خرید! البته این تکرار در واقع معنای تعهد را میدهد.
اثرات مثبت وفاداری به برند در بازاریابی
کاهش هزینههای بازاریابی، تبلیغات دهان به دهان بیشتر و جذب مشتریان جدید، رقابت بدون دردسر و تهدید از طرف رقیبان، افزایش رضایت مشتریان، امکان قیمتگذاری بالاتر و در نتیجه افزایش میزان پورسانت همه از تاثیرات مطلوب وفاداری به برند در بازاریابی هستند.
رابطۀ تبلیغات در فضای مجازی و ارزش برند
ارزش ویژۀ برند ابعاد مختلفی دارد از جمله آگاهی دادن و ایجاد شناخت، تداعی برند، کیفیت درک شده توسط مخاطبان و در نهایت وفاداری به برند. باید بگوییم که تبلیغات در فضای مجازی روی تمامی این ابعاد تاثیر مثبت دارد. تبلیغات فضای مجازی در واقع فرصت یک نوع فعالیت ترویجی است برای جلب توجه مخاطب، ایجاد انگیزۀ مضاعف در او و در نهایت سوق دادنش به خرید. حضور در صفحات مهم مجازی مانند اینستاگرام و وبسایت به ایجاد شناخت، اعتماد، یادآوری و خرید کمک میکند. و همۀ این پروسهها به بالا رفتن ارزش ویژۀ نمانام و ایجاد وفاداری به برند موثر است. در سالهای اخیر با افزایش چند ده برابری تبلیغات اینترنتی، با یک ازدحام خاص در این فضا مواجه شدهایم. ازدحامی که ممکن است باعث شود به تبلیغ بیزینس شما توجه چندانی نشود و یا اصلاً دیده نشوید! اگر میخواهدی با مشکلات اینچنینی مواجه نشوید همین الان با مشاورین گروه ایرانشهر تماس بگیرید تا یک استراتژی هوشمندانه به شما پیشنهاد دهیم!
0 دیدگاه