22
ژوئن

ارزش ویژۀ برند، وفاداری به برند و رابطۀ تبلیغات آنلاین با این دو

ارزش ویژۀ برند، وفاداری به برند و رابطۀ تبلیغات آنلاین با این دو

ارزش برند چیست؟

ارزش برند(نمانام) یعنی مشتریان، یک برند را از بین برندهای دیگر انتخاب کنند و در هر شرایطی آن را ترجیح بدهند. در هر شرایطی یعنی حتی با قیمت بالاتر و خدمات ودسترسی محدودتر. در عوض اینگونه برندها با از مزایایی بهره­مندند که سایر رقیبان آن امکانات را ندارند. برند با ارزش ویژۀ بالاتر می­تواند سهم بیشتری در بازار را از آن خود کند. همچنین قیمت آن در مقایسه با رقیبان می­تواند بیشتر هم باشد بدون نگرانی از ورشکستگی یا افت سهام. از دیگر مزایای این برندها واگذاری حق امتیاز و اعطای لیسانس به کسب و کارهای کوچک­تر است. همچنین برندهای با ارزش ویژۀ بالاتر بیشتر شانس این را دارند تا در مجموعۀ کالاهای فروشگاه­های زنجیره­ای معتبر قرار بگیرند. زیرا مصرف­کنندگانشان به علت ارزش برند اهمیت کمتری به قیمت می­دهند. فروش کالای برند ارزش بالا تضمین شده است حتی با وجود رقیبان مختلف که این معنای وفاداری به برند را می­دهد. در واقع ارزش­ یک برند از میزان اعتمادی ناشی می­شود که مصرف­کنندگان در مقایسه با برندهای دیگر، نسبت به یک برند دارند. این اعتماد را وفاداری به برند می­گویند. گروه ایرانشهر در ادامه به توضیحاتی پیراون وفاداری به نما نام ها م یپردازد.

وفاداری به برند

وفاداری به برند یک مفهوم مهم در بازاریابی و تحقیقات رفتار مشتری است.

فرآیند به وجود آمدن وفاداری به برند

مرحلۀ اول زمانی است که مشتری دانسته­ها و تجربه­های مطبوعی دربارۀ یک برند به دست می­آورد. در این مرحله مشتری به شناخت می رسد ولی هنوز وارد بُعد عملی خرید نشده است.

مرحلۀ دوم زمانی است که مشتری از لحاظ احساسی با برند درگیر می­شود. در واقع این بعد عاطفی قضیه است که منجر به بعد عملی یعنی خرید می­شود. اصطلاحی هست که می­گوید انسان­ها احساسی خرید می­کنند و منطقی از آن دفاع می­کنند! وفاداری به برند منجر به خرید اول، خرید مجدّد و توصیۀ برند به افراد دیگر می­شود که همین تبلیغات دهان به دهان از موثرترین روش­های تبلیغات است. با مطالبی که گفته شد می­توانیم وفاداری به نمانام را در این مفهوم خلاصه کنیم؛ تکرار خرید! البته این تکرار در واقع معنای تعهد را می­دهد.

اثرات مثبت وفاداری به برند در بازاریابی

کاهش هزینه­­های بازاریابی، تبلیغات دهان به دهان بیشتر و جذب مشتریان جدید، رقابت بدون دردسر و تهدید از طرف رقیبان، افزایش رضایت مشتریان، امکان قیمت­گذاری بالاتر و در نتیجه افزایش میزان پورسانت همه از تاثیرات مطلوب وفاداری به برند در بازاریابی هستند.

رابطۀ تبلیغات در فضای مجازی و ارزش برند

ارزش ویژۀ برند ابعاد مختلفی دارد از جمله آگاهی دادن و ایجاد شناخت، تداعی برند، کیفیت درک شده توسط مخاطبان و در نهایت وفاداری به برند. باید بگوییم که تبلیغات در فضای مجازی روی تمامی این ابعاد تاثیر مثبت دارد. تبلیغات فضای مجازی در واقع فرصت یک نوع فعالیت ترویجی است برای جلب توجه مخاطب، ایجاد انگیزۀ مضاعف در او و در نهایت سوق دادنش به خرید. حضور در صفحات مهم مجازی مانند اینستاگرام و وبسایت به ایجاد شناخت، اعتماد، یادآوری و خرید کمک می­کند. و همۀ این پروسه­ها به بالا رفتن ارزش ویژۀ نمانام و ایجاد وفاداری به برند موثر است. در سال­های اخیر با افزایش چند ده برابری تبلیغات اینترنتی، با یک ازدحام خاص در این فضا مواجه شده­ایم. ازدحامی که ممکن است باعث شود به تبلیغ بیزینس شما توجه چندانی نشود و یا اصلاً دیده نشوید! اگر می­خواهدی با مشکلات اینچنینی مواجه نشوید همین الان با مشاورین گروه ایرانشهر تماس بگیرید تا یک استراتژی هوشمندانه به شما پیشنهاد دهیم!