22
ژوئن

استفاده بهینه از “بیو” در اکانت اینستاگرام

استفاده بهینه از “بیو” در اکانت اینستاگرام

این مطلب مخصوص صفحات بیزینسی است.

بیوی پیج شما  در قبال کسب و کار تان ،دقیقا مصداق صحیحی از اصطلاح “مشت نمونه خروار” است. پس در انتخاب عکس و مطالب آن باید بشدت وسواس به خرج دهید تا مخاطبی که به طور هدفمند یا اتفاقی وارد پیج شما می‌شود در آن باقی بماند! سه عامل در داشتن یک بیوی جذاب در اینستاگرام مهم است. با گروه ایرانشهر همراه باشید تا با هم این عوامل بررسی شان کنیم.

تصویر پروفایل

معمولا در صفحات بیزینسی لوگوی کار روی عکس پروفایل قرار میگیرد. این یک قانون نانوشته است که باعث می‌شود پیج شما به عنوان یک پیج رسمی و حرفه ای بیزینسی به نظر بیاید. اما شما نباید از تکنیک به روز کردن عکس پروفایل غافل شوید. حتما تا به حال دیده‌اید صفحه سرچ گوگل در مناسبت‌های مختلف تغییر کوچکی روی حروف Google ایجاد میکند. مثلا در کریسمس یک کلاه بابانوئل و مقداری برف به حروف لوگویش اضافه می‌کند! این تکنیک خیلی ساده علاوه بر ایجاد زیبایی بصری، نوعی احساس امنیت به مخاطب می‌دهد که با صفحه به روزی سروکار دارد که برای مناسبت‌های مختلف آپدیت می‌شود.

لینک بیو

در اینستاگرام شما اجازه دارید فقط یک لینک قابل کلیک کردن در بیو (پروفایل) قرار دهید. به نظرتان چه لینکی قرار دهیم تا اصطلاحا قلاب اولیه را بندازد و مخاطب را در صفحه شما نگه دارد؟ اولین چیزی که به شما می‌گوییم اینست که این لینک را برای هدایت مخاطب به کانال تلگرامی تان یا حتی وبسایت تان هدر ندهید! بهترین کار اینست که یک لندینگ پیج درست کنید که در آن بتوانید مشخصات مشتریان مانند شماره همراه و ایمیل را ثبت کنید. به شرط اینکه در لندینگ پیج یک پیشنهاد وسوسه انگیز قرار دهید. مثلا برای دریافت لینک دانلود رایگان بسته آموزشی گروه ایرانشهر، شماره همراه و ایمیل خود را وارد کنید. این ترفند به شما کمک میکند علاوه بر ارائه خدمت رایگان به مخاطبان، یک دیتابیس از راههای ارتباطی با آنها داشته باشید. این دیتابیس بعدتر در ایمیل مارکتینگ و استفاده از سامانه پیام تبلیغاتی به کار شما می‌آید! شما می‌توانید با ارسال تبلیغات به این گروه از مشتریان بالقوه آنها را به سمت استفاده از خدمت یا محصول خودتان سوق دهید.

اگر اطلاعات شما از لندینگ پیج محدود است لینک زیر را کلیک کنید تا درباره لندینگ پیج همه چیز را بدانید.

توضیحات بیو

توضیحات بیو یک فرصت بسیار محدود ولی اثرگذار برای معرفی جذاب بیزینس شماست. پس آن را برای معرفی خود و خصوصیاتی مانند ماه تولد و دانشگاه محل تحصیل به هدر ندهید. شما باید در توضیحات بیو به جز درج ایمیل و شماره تماس معتبر پیامی قرار دهید که نشان دهنده هدف خدمت شما به مخاطب است. مثلا بیوی پیج یک آژانس املاک می‌تواند این باشد که “برای شما با هر بودجه‌ای یک پیشنهاد اکازیون داریم!” در توضیحات بیو محدودیت کاراکتر وجود دارد اما شما می‌توانید بعد از معرفی خدمتتان به مشتری، شعار برندتان را هم اضافه کنید. در بعضی از کسب و کارها جلب اعتماد مخاطب از همان قدم اول مهم است. مثلا ممکن است مخاطب بخواهد بداند شما مجوزها و مدارک لازم برای انجام یک بیزینس را دارید یا خیر؟ اگر اینطور است از هایلایت استفاده کنید. یک یا چند هایلایت با عنوان‌هایی مثل درباره ما، سرتیفیکیت های لازم، تیم مدیریت، سوالات متداول و … هرچه که برای معرفی کسب و کارتان لازم است ایجاد کنید. میتوانید از بیوی صفحه استفاده کنید و اعلام کنید که برای عضویت در صفحه شما لازم است هایلایت های پیش زمینه مطالعه شود