• تلفن: 88520306
  • ایمیل: info@iranshahrads.ir
  • ساعات پاسخگویی: 10:00-17:00

خط سبز رو دیدی؟لطفا موقعیتشو عوض کن اگر به فکر بهبود شرایط تجارت خود هستید ادامه مطلب به شما کمک خواهد کرد

خدمات دیجیتال مارکتینگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شاخه­ای از بازاریابی است که در آن از اینترنت کمک گرفته می­شود. بنابراین از انواع موبایل، رایانه و سایر وسایل با سیستم عامل­های دیجیتال و موتورهای جستجو در راستای تبلیغات و خدمات در دیجیتال مارکتینگ استفاده می­شود.

مفاهیم مهم در دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات دیجیتالی

این تبلیغات شامل انواع تبلیغات( Display Advertising )هستند که به دو دستۀ عمده تقسیم می­شوند :

  • بنری کلیکی و ثابت که در فایلی جداگانه توضیحات آن به صورت کامل آورده شده است.
  • تبلیغات همسان یا نیتیو : تبلیغات همسان( Native Ads ) تبلیغاتی است که محتوایش در راستای محتوای سایت نمایشگر است. این هم راستا بودن محتوا باعث می­شود مخاطب احساس آزاردهنده بودن نسبت به این تبلیغات نداشته باشد. بلکه برعکس بتواند اطلاعات بیشتری در زمینۀ محتوای مورد جستجویش به دست آورد.

 دربارۀ تبلیغات کلیکی بیشتر بدانید .

ww.iranshahrads.ir

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ

Social media marketing(SMM)

بازاریابی شبکه­های اجتماعی یعنی تولید محتوا در فضای مجازی برای شناساندن برند خود به انبوه مخاطبان. از آنجا که سرعت انتشار اطلاعات در فضای مجازی بسیار بالاست و تعداد مخاطبان آن هم بیشتر از رسانه­های سنتی است بدون تعارف می­گوییم کسب و کاری که این­روزها در صفحات مختلف اجتماعی فعال نباشد، یک کسب و کار منسوخ و شکست خورده است. روش­هایی که صاحبان کسب و کار در بازاریابی شبکه­های اجتماعی از آن استفاده می­کنند معمولاً دو روش است :

  • اینفلوئنسر مارکتینگ (ماکرو اینفلوئنسرها ومیکرو اینفلوئنسرها )
  • تبلیغات در شبکه ­های اجتماعی

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذاران چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی استفاده از افراد تاثیرگذار برای تبلیغات و بازاریابی یک کسب و کار یا خدمت و یا گسترش یک پیام. شبکه­های اجتماعی مناسب­ترین فضا برای تولد و رشد و دیده شدن اینفلوئنسرهاست.

ماکرو اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسرهایی که می­توانند روی تصمیم افراد زیادی اثر بگذارند. این تصمیم لازم نیست که حتماً منجر به خرید شود بلکه ممکن است یک هدف سیاسی داشته باشد؛ مثل تبلیغ هنرمندان یک جامعه برای یک کاندیدای انتخاباتی خاص در ایام مبارزات انتخاباتی. درواقع اینفلوئنسرها آنقدر تاثیرگذاری بالایی دارند که حتی سیاستمداران هم برای تغییر رای مردم روی آنها حساب ویژه باز می­کنند! در اینفلوئنسر مارکتینگ افراد اینفلوئنسر یا تاثیرگذار می­تواند از میان سلبریتی­های ورزش و سینما و موسیقی و یا از میان چهره­های متخصص و با دانش همان حوزۀ کسب و کار انتخاب شود. انتخاب افراد متخصص بخصوص در زمینه­هایی که به سلامت عموم مربوط است حتما رعایت می­شود مثلا برای توصیۀ ویزیت بررسی تنبلی چشم به خانواده­های دارای کودک سه تا شش سال استفاده از یک اینفلوئنسر چشم پزشک متخصص، با سابقه و محبوب مناسب­تر است تا استفاده از یک اینفلوئنسر غذا.

میکرو اینفلوئنسر

میکرواینفلوئنسر شخصی است که از چند هزار تا پنجاه هزار دنبال کننده در فضای مجازی دارد. میکرواینفلوئنسرها معمولاً فقط یک شاخۀ تخصصی را دنبال می­کنند و در همان شاخه تولید محتوا را ادامه می­دهند. میکرو اینفلوئنسرها گرچه از تاثیرگذاران فضای مجازی حساب می­شوند اما کار با آنها تفاوت­هایی با کار با اینفلوئنسرها دارد. اولین تفاوت اینکه میکرواینفلوئنسرها افراد عام تری نسبت به اینفلوئنسرها هستند. بنابراین معرفی محصول و خدمات آنها برای عامۀ مردم قابل باورتر است.

دومین تفاوت اینکه میکرواینفلوئنسرها از آنجا که خواهان حضور طولانی مدت و کسب درآمد از فضای مجازی هستند انعطاف­هایی در کار خود قائل می­شوند که اینفلوئنسرها نمی­شوند. یک میکرواینفلوئنسر ممکن است در قرارداد خود با شما به جای دریافت پول حاضر شود از سرویس رایگان خدمات شما استفاده کند و یا اینکه به ایونت­های خاص شما دعوت شود. حتی اگر شما خیلی تازه­کار باشید و نیاز به سرمایه­گذار داشته باشید یک میکرواینفلوئنسر ممکن است به جای دستمزد تبلیغات، درصدی از برند را از آن خود کند. موضوعی که شما نمی­توانید از یک اینفلوئنسر سلبریتی انتظار داشته باشید.

تفاوت بعدی اینست که لایک و دنبال­کننده­های فیک کمتر در صفحات میکرواینفلوئنسرها وجود دارد. آخرین موضوع اینکه از آنجا که میکرواینفلوئنسرها در یک تخصص فعال هستند شما می­توانید با سرچ هشتگ­های مربوط به بیزینس­تان میکرواینفلوئنسرهای مناسب را پیدا کنید با هزینه­ای به مراتب کمتر از یک اینفلوئنسر، معرفی محصول­تان را به آنها بسپارید.

در کشور ما اینستاگرام محبوب­ترین فضا برای اینفلوئنسرهاست. پس در برنامه­ریزی بیزینس پلن خود این موضوع را دست­کم نگیرید که اگر بگیرید بازار را به رقیبان واگذار کرده­اید! گروه تبلیغاتی ایرانشهر یک بستۀ پیشنهادی همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی برای شما دارد. با ما همراه باشید.

تبلیغات در شبکه­ های اجتماعی

تبلیغات در شبکه ­های اصلی­ ترین پارامترهای سوشال مدیا مارکتینگ هستند. تبلیغات در شبکه ­های اجتماعی خواه ناخواه برند شما را در ذهن مخاطب حک می­کند. برای برنامه ­ریزی این نوع تبلیغات باید ببینید رسانۀ مورد نظر شما چیست و چه قالبی برای تبلیغات آن موثر است.

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو یعنی بالا آمدن تبلیغات در موتور جستجو و افزایش ترافیک سایت. دو مفهوم سئو و تبلیغات در گوگل ادز در این نوع بازاریابی مهم است. با ما همراه باشید تا آنها را برای شمال توضیح دهید.

بهینه سازی برای موتور جستجو یا Search engine optim(SEO) :

موتورهای جستجو برای خود الگوریتم­های پیچیده­ای دارند که بر اساس آن صفحۀ شما را بررسی می­کنند و امتیازاتی به آن می­دهند. هرچه این امتیازات بالاتر رود در واقع امتیاز شما برای آن موتور جستجو بالاتر می­رود و شما را در رتبۀ بالاتر سرچ قرار می­دهد. این امتیاز که باعث بالا آمدن صفحۀ شما در نتیجۀ جستجو می­شود حاصل رعایت اصول سئو است.  البته سئو فقط مربوط به رتبۀ بالا در جستجو نیست بلکه خدمات مناسب به بازدیدکنندگان سایت هم از مواردی است که سئو به آن می­پردازد. خدماتی مانند مطالب مناسب و لینک­های مرتبط با محتوای جستجو شده از این نمونه­ها هستند. قضیۀ همسوسازی سایت­ها با نیاز بازدیدکنندگان به قدری اهمیت پیدا کرده که این روزها مخفف جدیدی برای کلمۀ سئو مخفف عبارت جدیدی مطرح می­شود؛ Search experience optimization. معنی دقیق این عبارت که مفهومش رضایتمندی از جستجوست یعنی بهینه­سازی تجربۀ کاربر از جستجو. سئوکاران گروه ایرانشهر با تخصص بالای خود به شما کمک می­کنند تا هر ذرۀ بودجۀ شما در راستای بیشتر دیده شدن کسب و کار شما مصرف شود.

تبلیغات گوگل ادز (Google Ads)

یک بستر تبلیغات آنلاین است که شرکت گوگل آن را راه­اندازی کرده است. در گوگل ادز تبلیغ­کنندگان امکان دارند برای نمایش تبلیغات مختصر، ارائۀ خدمات، لیست محصولات، محتوای ویدئو و تولید برنامه­های قابل نصب در برنامه­های تلفن همراه محتوای تبلیغاتی ارائه دهند

بازاریابی محتوا

Content Marketing

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که بر تولید، انتشار و توزیع محتوای آنلاین برای مخاطبان هدفمند متمرکز است. محتوایی که بتواند با قرار گرفتن در رتبۀ بالای جستجوی گوگل و یا ترند شدن در صفحات اجتماعی باعث توسعۀ کسب و کار و جلب مشتری شود. این محتواها می­تواند در قالب ویدئو، موشن، اینفو، متن، پادکست و… تولید شود. بازاریابی محتوا معمولاً توسط صاحبان مشاغل انجام می­شود.  اگر بیزینس شما تخصص خاصی است شما باید فقط دربارۀ همان تخصص دست به تولید محتوا بزنید. مطمئن باشید تولید محتوای قوی دست برتر شما نسبت به رقیبان­تان می­شود

ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی

Email marketing &Marketing Auotomation:ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی پست الکترونیک از اولین شیوه­های دیجیتال مارکتینگ است. در ایمیل مارکتینگ پیام­های مربوط به کسب و کار شما برای گروهی از افراد که می­توانند مشتری بالقوه یا فعلی باشند ارسال می­شود. محتوای ایمیل ها در بازاریابی پست الکترونیک می­تواند شامل تبلیغات و معرفی، همکاری تجاری یا آگهی فروش باشد. یکی از مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ حفظ ارتباط با مشتری است.

ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئو یعنی درگیر کردن ذهن مخاطب از طریق یک فیلم خاص. نتفلیکس و هولو از مهم­ترین پلتفرم­هایی هستند که به رشد سریع تولید محتوای ویدئویی کمک کرده­اند. یوتیوب مهم­ترین فضای ویدئو مارکتینگ است و حداقل یک سوم کاربران فضای مجازی در یوتیوب عضو هستند. در اینستاگرام هم با راه­اندازی IGTV بازدیدهای ویدیویی بسیار بالا رفته است. شاید ویدئو مارکتینگ تا چند سال قبل تنها یکی از  ابزارهای بازاریابی بوده است اما امروزه تبدیل به یک استراتژی تجاری کامل شده است. بنابراین ویدئو مارکتینگ را برای افزایش تعامل با مخاطبانتان در کانال­های اجتماعی و دیجیتالی جدی بگیرید.

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

مروزه بیشتر وقت انسان­ها بیش از آنچه که با تلویزیون و روزنامه پر شود با موبایل و کامپیوتر پر می­شود. تنوع رسانه­های دیجیتال و فراگیر بودن بازۀ مخاطبانش ناخودآگاه مانع نادیده گرفتن این روش می­شود. همچنین هزینه­های پایین­تر تولید و انتشار محتوا نسبت به آثار مناسب پخش تلویزیونی هم مزیت دیگر دیجیتال مارکتینگ است. ارتباط موثر و مداوم با مشتری، درک تمایلات و خواسته­های او و امکان مقایسۀ و ارزش­گذاری بین بیزینس شما و بیزینس رقیبان شما از ویژگی­هایی است که افراد زیادی را به سمت محتواهای دیجیتالی، خریدهای آنلاین و توجه به هر چیز در حوزۀ دیجیتال مارکتینگ سوق می­دهد.

شما هم با گروه ایرانشهر همراه شوید تا از این بازار دور نمانید.لیاقت شما  سهم بیشتری ازبازار است.