• تلفن: 88520306
  • ایمیل: info@iranshahrads.ir
  • ساعات پاسخگویی: 10:00-17:00

خدمات
چاپ و نشر
با کارشناسان حرفه ای

خدمات چاپ و نشر

چاپ یکی از اختراعات مهم بشر به شمار می­ آید. این اختراع در جهت­ دهی به مسیر فرهنگ و تمدن بسیار موثر بوده است و تمدن­هایی که در برابر چاپ مقاومت کردند به سرعت از بین رفتند. این صنعت گرچه در ابتدا برای نوشتن متون مذهبی به کار گرفته شد اما به مرور تبدیل به بزرگترین ابزار انتقال علم شد.

صنعت چاپ خیلی از اوقات با صنایع دیگر آمیخته می­ شود و در واقع بسیاری از صنایع بدون استفاده از چاپ، معنایی ندارند مانند صنعت نساجی و صنعت نشر. در این مقاله به توضیحاتی دربارۀ چاپ و نشر می­ پردازیم.

انواع چاپ

دسته بندی این موضوع بسته به آن چیزی که قرار است چاپ شود و سطحی که قرارست کار روی آن اجرا شود متفاوت است. ما در اینجا چند روش مهم را برای شما توضیح می­ دهیم :

چاپ افست

از افست معمولاً در تبلیغات و نشر استفاده می­شود و بهترین گزینه برای کارهای تیراژ بالا، همین روش است. در افست معمولاً از دو رنگ سیاه و سفید استفاده می­ شود.

چاپ دیجیتال

در این روش تصاویر دیجیتال تبدیل به محصولات چاپی می­ شوند. از چاپ دیجیتال برای همۀ زمینه ­ها مانند خانگی، اداری، تبلیغاتی استفاده می­ شود اما در تعداد پایین. در این روش امکان ویرایش تصاویر یا محتویات حتا تا لحظاتی قبل از چاپ وجود دارد. در روش دیجیتال از سیستم چهار رنگ یا CMYK استفاده می ­شود. پرینترهای رومیزی یکی از ساده ­ترین دستگاه­ های چاپ دیجیتال هستند.

چاپ لترپرس یا مسطح

از روش­های قدیمی چاپ برجسته است که در آن حروف مستقیماً با کاغذ در تماس هستند.این روش به نوعی منسوخ شده است و صرفا در خاطرات نقش ایفا میکند.

چاپ فلکسوگرافی

این چاپ روش بهینه شدۀ لترپرس است. تصاویر در این روش چهاررنگ هستند و برای تکمیل فرآیند چاپ نیاز به یک کلیشه یا پلیت هست که از مواد قابل انعطاف مانند ژلاتین ساخته می­ شود.

چاپ سیلک اسکرین

این روش که به نام­ های سری­گرافی یا چاپ اسکرین هم شناخته می­ شود با استفاده از استنسیل انجام می­ گیرد. به این صورت که قاب استنسیل را روی سطح مورد نظر می­ چسبانند و با تیغه رنگ را روی آن می گسترانند.  از روش سیلک اسکرین معمولاً برای خلق آثار انتزاعی یا هنری و یا تفکیکی مانند چاپ روی تیشرت استفاده می­ شود.

هلیوگراور :

این روش که چاپ گود یا روتوگراور هم نامیده می­ شود برای کارهای صنعتی، بسته بندی و یا گرافیکی کاربرد دارد. اسکناس، اوراق بهادار، مجلات، نایلون­ه ای بسته­ بندی، مقواهای بسته­ بندی و کیسه ­ها از این روش چاپ استفاده می­کنند به شرطی که تیراژ آن حداقل 300000 برگ یا بیشتر باشد.

فلت بد

فلت بد نوعی پرینتر است که امکان کار بر روی انواع سطوح کاغذ، پلاستیک، شیشه، چوب، فلز، پارچه و … دارد. این پرینترها به علت دارا بودن قابلیت تنظیم ارتفاع، روی سطوح با ضخامت­ های مختلف کاربرد دارند.

چاپ و نشر

گرچه چاپ روی سطوح مختلف انجام می­ شود اما وقتی دربارۀ صنعت نشر صحبت می­کنیم یعنی دربارۀ عمل چاپ روی کاغذ صحبت می­کنیم. برای چاپ یک کتاب، انتشارات ابتدا فایل نهایی کار را به لیتوگرافی می­ فرستد. لیتوگرافی یک پروسه است که در آن فایل­ها تبدیل به صفحات فلزی می ­شوند و سپس به چاپخانه فرستاده می­ شوند. جنس صفحات فلزی(زینک) طوری است که به هیچ وجه جوهر جذب نمی­ کنند اما مواد پلیمری که حروف یا طرح را روی زینک چاپ می ­کنند مرکب را به خود می­گیرند و منتقل می­ کنند.

چاپ با ما

شما به عنوان مشتری بسته به نوع سفارش چاپی که دارید بین 5 تا 20 درصد خروجی کارتان دورریز یا پرتی محسوب می­ شود. ما در گروه ایرانشهر به علت استفاده از متخصصان این صنعت و قرارداد با چاپخانه­ های حرفه­ ای این درصد را به حداقل ممکن می رسانیم. همچنین با توجه به استفادۀ بهینه از کاغذ، از پرتی کار شما هدایای تبلیغاتی دیگری می­سازیم که می­تواند به تبلیغات برندینگ شما بدون ایجاد هزینه ­های بیشتر کمک کند. یکی از این هدایا می­تواند نشانک کتاب باشد. بخش هدایای تبلیغاتی را بخوانید تا دربارۀ این قضیه بیشتر برایتان بگوییم.

چاپ هدایای تبلیغاتی

هدیۀ تبلیغاتی کالایی است که در آن برند شما معرفی و تبلیغ می­ شود. این کالا که به طور رایگان در اختیار مخاطب قرار می­گیرد می­ تواند شامل انواع سررسید، خودکار، لیوان، پیکسل، نشانک کتاب، دفترچۀ یادداشت، تیشرت، ساعت رومیزی و هر چیزی که فکرش را می­ کنید باشد. البته هدایایی که برایتان نام بریدم رایج ­ترین نوع هدایای تبلیغاتی هستند. امروزه با شدت گرفتن رقابت در انواع کسب و کارها و خدمات، شما باید در تمام مراحل هوشمندانه عمل کنید حتی در انتخاب هدایای تبلیغاتی. با ما همراه باشید تا ویژگی­ های یک هدیۀ تبلیغاتی ایده­ آل را برایتان بگوییم.

مشخصات یک هدیۀ تبلیغاتی ایده آل

شناسایی نیاز مخاطب

اگر کسب و کار شما مربوط به کودکان و بازی است بهتر است هدیۀ تبلیغاتی­تان هم مناسب کودکان باشد. یک پازل، عروسک برند شما، یک حجم هندسی که کودک باید از تا زدن یک مقوای تخت به دست بیاورد همه می­توانند هدیۀ تبلیغاتی مناسب بازار شما باشند.

زیبایی

اطلاعاتی که از کارتان روی هدیۀ تبلیغاتی می­زنید در عین جامع بودن ولی نباید روی سطح کار را کامل پر کند و زیبایی آن را کم کند. مثلاً اگر هدیۀ تبلیغاتی شما یک ساعت است حک نام برند روی آن کافی است و درج دیگر مشخصات کسب و کار شما روی صفحۀ ساعت چندان جالب نیست. اگر زیبایی هدیۀ تبلیغاتی در نظر گرفته نشود مخاطب از آن استفاده نمی­ کند و در نتیجه شما نمی­ توانید انتظار داشته باشید که او برندتان را به خاطر بسپارد.

کیفیت

در تهیۀ هدایای تبلیغاتی دست و دلباز باشید! دست و دلبازی یعنی با بودجه­ ای که دارید به صرفه ­ترین و در عین حال با کیفیت ترین هدیه را تهیه کنید. شما نمی­توانید تبلیغ کیفیت برند نوشت­ افزارتان را کنید در حالیکه هدیۀ تبلیغاتی شما یک خودکار بی کیفیت است که مدام جوهر پس می­دهد!

هدفمندی

اگر کسب و کار شما مورد مصرف عموم جامعه است که هیچ. اما اگر شما تخصص خاص و کمتر دیده شده­ای دارید در تهیۀ هدیۀ تبلیغاتی فقط به مخاطبین هدف خود فکر کنید. مثلاً اگر شما در خرید و فروش عمدۀ سخت افزار فعال هستید می­ توانید پاور بانک با لوگوی خودتان را به عنوان هدیۀ تبلیغاتی استفاده کنید اما خوب می­دانیم که این هدیه مخصوص تمام مراجعه کنندگان نیست و فقط به مشتریان خاصی تعلق می گیرد.

ما در گروه ایرانشهر می­توانیم آن چنان هدیه­ های تبلیغاتی خلاقی چه از لحاظ ایده و چه از لحاظ اجرا به شما ارائه دهیم که با آنها چشم بخورید!