• تلفن: 88520306
  • ایمیل: info@iranshahrads.ir
  • ساعات پاسخگویی: 10:00-17:00

برندینگ موسیقی و طراحی صدا

صدا و موسیقی شناسنامه ی پنهان

صدا و موسیقی یکی از اصلی ترین بخش های زندگی هر فرد را تشکیل می دهند.نوزادی که از همان آغاز ورودش را با طنین گریه  اعلام میکند و با لالایی مادرش آرام میگیرد،خود مثالی بی بدیل از ترکیب صدا و موسیقی است.

موسیقی که از دامان طبیعت برآمده و از صدای پرندگان و نوای آبشار شروع شده و حالا جزیی لاینفک از زندگی ما است. ما غالبا با صدا ارتباط برقرار می کنیم و با موسیقی اهدافمان را محقق می­کنیم. موزیک  ها امروزه در  تلفن های همراه،اتومبیل ،مهمانی ها ،کافه ها و …. همراه ما هستند و این یعنی نیاز داریم که هیجان ،آرامش شادی و غممان را با موسیقی به نمایش گذاشته و آن را زندگی کنیم.

صدا و موسیقی در سینما

موسیقی در سینما سالهاست که عرض اندام می کند ، حتی زمانی که فیلم ها صامت بودند. چطور؟در آن زمان موزیک ها به  صورت زنده توسط گروه ارکستر هم زمان با  پخش فیلم اجرا می‌شدند. البته  در شروع ، موزیک در سینما تنها با هدف کاستن سکوت و سنگینی فضای تاریک و خسته کننده سالن  و پوشاندن صدای مزاحم ویدئو پروژکتور پخش می شد.

اما رفته رفته  همراهی پیانو با صحنه های فیلم  باعث ایجاد هیجان جذابیت فیلم ها می­شد تا جایی که  رفته رفته نیاز به استفاده از موزیک در سینما تبدیل به یک نیاز اساسی گشت. آهنگ ها در  فیلم صامت دربالابردن فضای حسی در سالن و حتی زمان تمرینات بازیگران شروع به نقش آفرینی کردند. نواختن گروه های ارکستر  در سالن ها یا هنگام فیلمبرداری ها هیجان و  انرژی دبا درک بهتر از فو چندانی  را به صحنه می بخشید. موسیقی تبدیل  به زبان سینمای صامت شده بود .ضای صحنه‌ بدست می‌آورد و در ادامه بر سر فیلمبرداری حاضر می‌شد.

با از راه رسیدن سینمای ناطق صدا نیز پا به دنیای هنر تصویر گذاشت. این موضوع  نه تنها از ارزش و اهمیت موزیک  کم نکرد، بلکه  باعث شد تا جایگاه باارزش تری نسبت به قبل پیدا کرده و حتی در ادامه با خلق سینمای موزیکال به اوج ارزش خود برسد.بسیاری اعتقاد دارند ،حرفایی که میتوان با موسیقی متن بیان کرد، لازم نیست ما به ازای تصویری داشته باشند.

ایرانشهرادز این افتخار را دارد تا  در حوزه ی سینما، انیمیشن ، فیلم کوتاه  در خدمت استادان این رشته بوده و شما را در هر چه تاثیر گذارتر کردن آثارتان یاری کند.

صدا و موسیقی در تبلیغات

صدا و موسیقی در تبلیغات

“صدا و موسیقی” پس از ورود به صنعت سینما نشان دادند که تا چه میزان می توانند اثربخشی تصاویر را بالاتر ببرند.از این رو خیلی زود توانستند در عرصه ی تبلیغات نیز عرض اندام کنند.

شعار های موسیقیایی  که شما با شنیدنش یاد برند مورد علاقه تان می­افتید و یا  به تیم محبوبتان افتخار می­کنید همه از معجزات موسیقی هستند. ملودی ها حتی می تواند خلق و خوی شما را تغییر دهند،سرگرمتان کنند ،ذائقه ای را در شما بیدارکنند یا شمارا ترغیب کنند تا محصول مورد نظر خود را تهیه کنید. البته نباید از تاثیر صدا به همراه موسیقی غافل شد .به طور مثال ،در تبلیغات نوشابه،صدای باز شدن در نوشابه با موزیک شما را ده برابر به هوس می­اندازد.درضمن به یاد داشته باشیم که نکته ی موثر دیگر درتبلیغات،تعداد بالای شنوندگان رادیو است که همچنان مشتری پرو پا قرص صدا هستند و تبلیغ کنندگان حاضر نیستند به هیچ وجه این بازار را از دست بدهند.

 

برندینگ صدا  به استفاده ثابت و استراتژیک از یک نوع صدا یا موزیک برای القای نام یا هویت یک برند می گویند. این صدا و موسیقی در راستای هدف برند  بوده و معرف آن است.لازم به ذکر است که این امر بسیار حساس بوده و در تمامی مراحل آن حفظ شان برند از الزامات است

برندینگ صدا چیست؟

چرا باید ازبرندینگ صدا استفاده کنیم؟

صدا و موزیک،مسیری است که شما را به عمق احساسات مشتری هدایت می کند و میتواند با روایت یک ماجرا اورا نه تنها از لحاظ بصری ، بلکه از نظر سمعی نیز به سمت هدفی که درنظر دارید،تزدیک سازد.

صدا و موسیقی ظریفترین وزیرکانه ترین روش تبلیغات است  و هوشمندی در استفاده از آن ، همیشه به نفع مشتری است.

برندینگ صدا ابزاری بین المللی است.

کم پیدا می شوند افرادی که بتوانند به همه زباهای دنیا  صحبت کنند.تصور کنید درکشوری غریبه ای هستید  و از تلوزیون تبلیغ یک بستنی را تماشا کرده اید و تصاویر دل انگیزش را دیده اید. شب به خیابان می روید و  در خیابان صدای ملودی همان تبلیغ را می شنوید. ناخودآگاه دهانتان شیرین می شود . شما حتی یک کلمه از زبان آگهی را متوجه نشده اید ولی موسیقی تبلیغ با شما حرف زده و ارتباط برقرار کرده است .

برندینگ صدا و موسیقی  به شما کمک می کند تا در این  حوزه  با مشتریان خود از هر قوم و نژاد ویا  حتی مشتریانی با ناتوانی بینایی نیز ارتباط برقرار کنید.

رابطه ی برندینگ صدا با بازار به چه صورت است؟

پاسخ به این سوال با یک مثال ملموس تر خواهد بود. نمایشگاهی را تصور کنید،شما در بهترین  نقطه ی نمایشگاه غرفه  گرفته اید و بنر و بیلبورد شما هم  در بهترین نقطه ی نمایشگاه قرار دارد. تخمین شما از بازدید کنندگان این نمایشگاه 3 میلیون نفر است. در بهترین حالت یک سوم این  تعداد از رو به روی غرفه ی شما عبور خواهند کرد و نیمی از آن تعداد هم به تابلوی شما توجه می کنند.

حال تصور کنید که شعار آهنگین شما از رادیوی نمایشگاه پخش شود ! درست است !  تبلیغ شما توسط تمامی بازدیدکنندگان نمایشگاه شنیده شده است. بیلیوردی که شنیده می­شود ، معملو تاثیر عمیق تری سبت به بیلبوردی دارد که دیده می­شود، زیرا به مخاطب اجازه می­دهد ،تصویری که دوست دارد را در ذهنش خلق و ماندگار سازد.

در این راستا  به شما چند محمل برای تعامل مشتری با این برندیگ صدا را پیشنهاد می دهیم :

  • آواهای انتظار
  •  در زمان رویدادها،سمینارها و همایش ها
  • نمایشگاهها
  • آگهی های رادیویی

شعار موسیقیایی(لوگوی صوتی) چیست و به چه دردی می خورد؟

شعار موسیقیایی با شعار کلامی تفاوت دارد.  شما میتوانید بر روی یک ملودی واحد چندین شعار کلامی قرار دهید ولی در نهایت این شعار ملودیک است که در ذهن  باقی می ماند. شما به عنوان یک مدیر برند همواره با چالشی تحت عنوان صداقت رو به رو هستید و باید با استفاده از هر ابزاری  به مشتری کمک کنید تا کالای مورد نظر شما را حس کند و آن را با تصورات ذهنی اش تطابق دهد. اصلی ترین روش تطابق استفاده از حواس پنج گانه  است. پس چرا باید از فرصت شنیداری در معرفی و ایجاد محبوبیت برای برند ،صرف نظر کرد؟

این فرصت چند ثانیه لوگوی صوتی شما را یک عمر در ذهن ماندگار می سازد. برای درک بیشتر این مطلب می توان به لوگوهایی همچون بوتان و ایرانسل اشاره کرد.
حواستان باشد  که یک پنجم از مسیرفروش شما، توسط لوگوی صوتی شما طی می شود.

صدا و موسیقی در ایرانشهرادز یکی از اصلی ترین پیشنهادات ما برای مدیران  مشاغل است . زیرا ما می دانیم چگونه  برای آگهی های  تبلیغاتی شما موزیکی خلق کنیم که  با برند شما مطابقت  سرعتی وادراکی داشته باشد. این دقیقا همان قابلتی است که باعث تفاوت ما با رقبایمان در این حوزه می شود. ما راهی کاربردی برای نفوذ به لایه های ذهنی بازار مخاطب  را آزموده ایم و روش اجرای آن را می دانیم.این روش مهمترین سلاح مخفی و راز میان ما و شما است .

نمونه 7 ثانیه ای پادکست تبلیغاتی