• تلفن: 88520306
  • ایمیل: info@iranshahrads.ir
  • ساعات پاسخگویی: 10:00-17:00

Solution IranSharAds Creative efficient ازما قدرت بگیر!
زیبایی ، خلاقیت ، سرعت
ما به زیبایی اهمیت می دهیم ، حتی اگر برای هیچ کس مهم نباشد! جزییات کار شما را زیبا می کند.
Diversity Ideas Development Design جزییات برای ما مهمه! طراحی و ساخت یک وبسایت مکمل همدیگر هستند! طراحی و ساخت سایتتون با ما خیلی راحت انجام میشه Diversity FAST S MOOTH RELIABLE به رویاتون برسید! ما با استفاده از متخصصان در حوزه ی طراحی و ساخت در کنار یکدیگر به شما کارآمدی و زیبایی را یکجا هدیه می دهد.
طراحی و راه اندازی شده توسط خودمون ادامه صفحه

چرا به یک وبسایت خوب نیاز داریم؟

اگر شما برای خرید یک محصول مشغول مقایسۀ دو برند شوید و هر دو برند شرایط نسبتاً برابری داشته باشند احتمالاً به آن برندی که دارای وبسایت(تارنما) فعال باشد اعتماد بیشتری دارید تا برندی که وب ندارد. اصولاً افراد جستجو در وبسایت­ها را اولین راه جستجو دربارۀ کالا و محصولات می­دانند. امروزه بسیاری از جستجوهای مربوط به “نزدیکترین فروشگاه” به خرید از همان فروشگاه منجر شده است. پس این کانال مهم را در مارکتینگ کارتان از دست ندهید. با گروه ایرانشهر همراه باشید تا توضیحاتی دربارۀ مراحل طراحی وبسایت به شما بدهیم.

مراحل طراحی وبسایت

طراحی وبسایت نیازمند اقدامات سخت­افزاری و نرم­افزاری فراوانی است. همچنین یکسری مجوز و قانون­های مربوط به ثبت و دامنه و … وجود دارد که باید برای آنها اقدام کنید. اما مراحل عملی طراحی تارنما  مرحله دارد که به صورت زیر است.

تعیین اهداف و سیاست برنامه

در این مرحله شما باید برای خودتان مشخص کنید که هدفتان از ایجاد وبسایت چیست و این وب قرار است چه خدماتی و چه تصویری از بیزینس شما به مخاطب نمایش دهد. برای پاسخ به این سوالات شما باید گروه مخاطبانتان را بشناسید. جزییات خواسته­های مورد انتظار مخاطبان از برندتان را بدانید. فضای رقابتی را تحلیل کنید و بدانید تغییر چه ویژگی­هایی می­تواند دست برتر شما در بازار کار شود.

تامین، چینش و ارائه­ی محتوا

همه می­دانیم که اصلی­ترین بخش وبسایت محتوای آن است. محتوای وبسایت شما برعکس تبلیغات کاری­تان باید شفاف و واضح باشد. شاید در تبلیغات شما فقط بخواهید با ایجاد کنجکاوی بخشی از ذهن مخاطب را درگیر کسب و کارتان کنید اما در فضای وب، باید به روشنی برای مخاطب سیر تا پیاز همه چیز را تعریف کنید. این را بدانید که اگر مخاطب در فضای وب شما تمام ابهامات ذهنی­اش برطرف نشود شما را انتخاب نمی­کند و به رقیب شما مراجعه خواهد کرد.

پس در این مرحله برای تعیین مدل سیاست، برنامه­ریزی، نحوۀ چینش، دسترسی و ارائۀ اطلاعات به مخاطب دقت کافی را به خرج دهید.

Slide طراحی گرافیکی کار در طراحی گرافیک وب اولین چیزی که باید در نظر بگیرید جلب توجه مخاطب است به طوری که مخاطب ثانیه ­هایی را در سایت شما توقف کند.ممکن است لود شدن سایت شما لحظاتی برای مخاطب طول بکشد. در این لحظات اگر ظاهر سایت شما مورد گیرایی برای مخاطب نداشته باشد به احتمال زیاد او از سایت خارج می­شود. بنابراین با مطالعۀ کامل دربارۀ گرافیک وبسایت به یک طراحی منحصر به فرد و در عین حال ساده و متناسب با بیزینس­تان برسید.

استانداردهای توسعۀ وب

آزمایش معتبر بودن یک سایت، یکی از موارد مهم این مرحله است. وقتی گفته می­شود یک سایت بر اساس استانداردهای وب طراحی شده است یعنی از نظر جاوا اسکریپت، HTML و CSS استانداردها را  رعایت کرده است. اما دیگر استانداردهای بسیاری وجود دارد از جمله استانداردهای کنسرسیوم جهانی وب، استانداردهای سازمان بین المللی استاندارد، استانداردهای یونی کد و … که در طراحی تخصصی وب در نظر گرفته می­شوند. رعایت این استانداردها به ما این اطمینان را می­دهد که داده­ها در دسترس کاربران قرار می­گیرند و همچنین در موتورهای جستجو رتبه­بندی صحیحی دارند.

مدیریت وب

سایت­های دینامیک بخش عمدۀ دنیای وب را تشکیل می­دهند. بارگذاری، ویرایش و آپدیت کردن مطالب تنها بخشی از وظایف مدیریت سایت است. همچنین هر ترفندی که به افزایش بهره ­وری سایت موثر باشد از وظایف مدیریت است.

بهینه سازی سئو

بهینه سازی در نتایج موتورهای یکی از شاخه­های تخصصی است که باعث بالا رفتن ترافیک سایت شما می­شود و سایت شما را در رتبۀ بالای نتایج جستجو برای مخاطب نمایش می­دهد. هرقدر هم که شما مراحل طراحی، تامین محتوا و ارائۀ خدمات عالی عمل کند اما به علت وجود الگوریتم­های بسیار پیچیده در موتورهای جستجو ممکن است سایت شما اسپم تشخیص داده شود و برای همیشه از دسترس خارج شود! خارج شدن از دسترس به این معنی که موتور جستجو سایت شما را برای مخاطب نمایش ندهد. شما با بهینه­سازی تکست­ها، کلمات کلیدی مناسب با بیزینس­تان، لینک دهی مناسب و افزایش PageRank، رعایت استانداردهای وب و …. می­توانید تا حدودی به بهینه­سازی جستجو کمک کنید اما بار اصلی این کار باید به عهدۀ یک سئوکار حرفه­ای باشد وگرنه از گردونۀ رقابت حذف خواهید شد. ما در گروه ایرانشهر می­توانیم بهترین متخصصان در این زمینه را به شما معرفی کنیم تا ارتباط مداوم شما با مشتری­تان حفظ شود و در کسب و کار خود بدرخشید!

تبلیغات وبسایت شما

 

درواقع کار طراحی تارنمای شما در مرحلۀ قبلی تمام شده است. اما شما تمام این مرحله­ها را انجام داده­اید تا دیده شوید. برای این دیده شدن شما نیاز به تبلیغات دارید؛ بخصوص تبلیغات در شبکۀ دیجیتال. با تبلیغات مناسب در فضای دیجیتال می­توانید مطمئن باشید وب شما در دسترس علاقمندان قرار می­گیرد. در این مرحله علاوه بر سئو که میتواند در دیده شدن سایتتان موثر باشد،سایر  صقحات  مجازی و وبسایت های پردازدید را نباید نادیده گرفت .

طراحی اپلیکیشن

9 گام کلیدی طراحی اپلیکیشن

اپلیکیشن این روزها بستری بسیار مناسب برای ارائه­ی خدمات و یا فروش محصولات است. اگر روزی سعی داشتید حوزه­ی گسترده تری را در زمینه کسب و کارتان پوشش دهید و کالایتان قابلیت ارائه بر روی اپلیکیشن را داشته باشد، برای ساخت آن هیچ درنگ نکنید. تصور کنید که علامت اپلیکیشن شما بر روی هر تلفن همراه در جامعه ،حکم یک فروشگاه اختصاصی و یاحتی شعبه از کسب و کار شما را دارد. پس با هزینه ی بسیار پایین صاحب شعبات فراوان شوید. این نکته لازم به ذکر است که گاهی ساخت یک کارافزار(اپلیکیشن) فقط با داشتن ایده و بدون دارا بودن شرکت یا موسسه نیز می تواند برای شما سود آوری داشته باشد . به طور مثال می توان به بازی های فکری ایرانی که این روزها محبوبیت بالایی دارند اشاره کرد،غالبا شرکتی پشت ماجرا نیست ، صرفا فکرو ایده ی جذاب توانسته این همه مخاطب را جذب کرده و آنها را محبوب سازد.

اپلیکیشن(کارافزار) سازی  شاید در ابتدا کمی ترسناک به نظر بیاید اما اگر آن را به مرحله­ های کوچکتری تقسیم کنید و هر مرحله را به ترتیب پیش بروید در پایان توانسته­اید یک پروژۀ طراحی اپلیکیشن را به پایان برسانید. با ما همراه باشید.

مرحله اول : تعریف ایده و هدف

تعریف دقیق ایده و اهداف طراحی اپلیکیشن مهم­ترین قدم شروع کار است. شما دقیقاً باید بدانید ایده­ای که دارید قرار است به چه هدفی منجر شود. چه مشکلی از کاربرانش حل کند. باعث تسهیل کدام بخش از زندگی شود. بنابراین در تعیین اهداف کارافزارها هرگز کلی گویی نکنید تا بدانید مسیر پیش رویتان قرار است به کجا ختم شود. تعریف دقیق اهداف اپلیکیشن شما را برای مرحلۀ بعد که استارت طراحی است آماده می­کند.

مرحلۀ دوم : پژوهش و تحقیقات

ممکن است لحظه­ای که ایدۀ اولیۀ طراحی اپلیکیشن به ذهن شما می­رسد اینطور تصور کنید که هیچکس تا به حال چنین ایده­ای را ثبت یا اجرا نکرده است. اما در واقعیت اینطور نیست! با توجه به وجود صدها هزار اپلیکیشن موجود، ایده­های کمی هستند که تا کنون به مرحلۀ اجرا و کاربری نرسیده­اند. البته لازم نیست دلسرد شوید! در فضای کسب و کار برای هر ایدۀ خوب جایی وجود دارد! شما باید در مرحلۀ تحقیق و پژوهش پاسخ این سوالات را برای خود روشن کنید که آیا اپلیکیشن­های دیگری در این زمینه وجود دارد؟ اگر بله، ایدۀ شما چه مزیتی نسبت به اپلیکیشن(های) موجود دارد؟ چه چیزی می­تواند ایدۀ شما را الهام بخش کند؟ توجه داشته باشید که شناخت نقاط ضعف اپلیکیشن­های رقیب می­تواند به نقاط قوت کار شما تبدیل شود. سوال دیگری که دانستن پاسخش به روشن شدن مسیر طراحی اپلیکیشن شما کمک می­کند اینکه به چه مجوزها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نیاز دارید؟ محدودیت­های فنی و اجرایی ایدۀ شما چیست؟ و مهم­ترین سوال اینکه به فرض رفع تمام محدودیت­ها و انجام طراحی اپلیکیشن، این اپ قرار است چطور برای شما درآمدزا باشد؟

مرحلۀ سوم : استارت طراحی اپلیکیشن با وایر فریم

وایر فریم در معنای لغت به لغت یعنی سیم کشی قاب که به مفهوم طرح قاب سادۀ اولیه است. وایر فریم همان نقاشی ساده­ای است که وقتی به یک کودک می­گوییم یک آدم بکش، او خطوط دور یک آدم را می­کشد. در این مرحله شما یک شمای کلی از خصوصیات بصری اپلیکیشن تهیه می­کنید. این خصوصیات می­تواند شامل پالت رنگ، جایگیری آیتم­ها و چیدمان کلی اپلیکیشن باشد. در این مرحله شما اتود طراحی اولیه کار را می­زنید.

مرحلۀ چهارم : تهیۀ بک اند Back End

بک­اند مرحله ای است که در آن برنامه­ نویسی سرورها، تهیۀ دیاگرام از دیتا و API انجام می­شود.  در مرحلۀ بک اند شما با شناسایی محدودیت­های فنی می­توانید مرحلۀ وایر فریم را اصلاح کنید.

مرحلۀ پنجم : تست نمونۀ اول

در این مرحله شما باید نمونۀ اولیه را در اختیار افرادی از دوستان، آشنایان، طراحان اپ و افرادی از بازار هدف اپلیکیشن بگذارید. از آنها بخواهید با اپلیکیشن شما کار کنند و ایراداتی که به نظرشان می­رسد را برایتان بگویند. شما باید در این مرحله هرچه ایراد هست از جمله لینک­های مسدود را شناسایی و رفع کنید. هرگز فرصت تست نمونۀ اول را برای رفع ایراد از دست ندهید چون برطرف کردن این نکات در نسخۀ اصلی بسیار پرهزینه و مشکل و زمانبر است.

مرحلۀ ششم : ایجاد بک اند اصلی

ایجاد بک­اند اصلی یعنی شما باید راه­اندازی سرورها و دیتابیس، APIها و مدل­های ذخیره سازی. همچنین در این مرحله شما باید ثبت نام حساب کاربری دولوپرها را انجام و تایید کنید. گرفتن تایید حساب کاربری بسته به مدل پلتفرم ممکن است چند روز طول بکشد.

مرحلۀ هفتم : اصلاح ظاهری

در این مرحله طراح شما باید یک نسخۀ با کیفیت و با وضوح بالا از کار برای شما طراحی کند. در این مرحله به بازخوردهایی که از کاربران تست آزمایشی دربارۀ ظاهر کار گرفته­اید توجه کنید.

مرحلۀ هشتم : تست نهایی

شما در این مرحله کانسپت اپلیکیشن خود را به طور کامل در اختیار دارید. پس این بار آن را واقعی امتحان کنید. دو برنامۀ Solidify و Framer می­توانند در این راستا به شما کمک کنند. در این مرحله تمام لینک­ها را از نظر مسدود نبودن بررسی کنید. در این مرحله همچنین باید مراحل نصب کردن اپلیکیشن در دستگاه­های مختلف اندروید یا IOS را چک کنید.

مرحلۀ نهم : بارگذاری و انتشار

ردر این مرحله شما باید بررسی کنید که می­خواهید اپ را در چه محیطی­ انتشار دهید. Google Play،  PreApps دو محیطی هستند که نسبت به سایرین با سرعت بیشتری اپ شما را منتشر می­کنند و به شما بازخورد می­دهند. در این مرحله به جز انتشار اپلیکیشن باید بازاریابی آن را نیز انجام دهید.

حالا تصور کنید که محصول یا ایده ای دارید که اقدامی برایش نکرده اید. خب متاسفانه خبر بد اینکه حتما حتی بدون اینکه راجع به آن ایده حرفی زده باشید، اپلیکیشنی  به زودی با همان مشخصاتی که به آن فکر کرده اید بیرون خواهد آمد!چطور؟ با شعور جمعی! حواستان باشدکه وقای ایده ای به ذهن شما خطور می کند ، به صورت هم زمان تعدادی افراد پیدا می شوند که به همان ایده فکر کرده باشند. پس برای ثبت و خلق ایده و ساخت اپلیکیشن خود معطل نکنید. تیم ایرانشهر در این راستا به شما کمک خواهد کرد تا سریعترین نتیجه  و با کیفیت ترین پروژه تان را در این زمینه تجربه کنید.