• تلفن: 88520306
  • ایمیل: info@iranshahrads.ir
  • ساعات پاسخگویی: 10:00-17:00

طراحی ساخت بازی

طراحی و ساخت بازی (گیم) راهی است  که شما میتوانید ایده­های خلاقانه­ی خود را واقعیت ببخشید .

بازی­کردن یکی از راههای  جهانی ارتباط جمعی ، تمدد اعصاب و سرگرمی است.  گیم ها این روزها حتی توسط روانشناسان و مربیان حرفه ای برای تربیت و یا درمان مورد استفاده قرار می گیرند.

بازی ها در سه حالت بازی های محیطی ، دیجیتال و بورد گیم  وجود دارند.

شما میتونین با زدن دکمه ↑ بر روی صفحه کلید یکم سرگرم شید و از دغدغه های زندگی دور شین

راستی بیشترین رکورد این بازی 99,999 هستش ! البته فکر میکنیم بیشتر از این نشه !

در بازی های سنتی که معمولا با حرکات فیزیکی یا وسایل و ابزار انجام می­شوند،قوانینی از قبل ساخته شده که سینه به سینه نقل شده و عموما برای کودکان و رده های مختلف سنی راحت و قابل اجراست. نهایتا تعداد نفرات و یا اشعار درون بازی ها یا ابزارتغییرات جزیی،و نه ماهیتی دارند. این بازی ها قابل فروش نیستند ومعمولا به صورت جمعی انجام می­شوند و شاید آنها را بتوان در دسته ­ی پارتی گیم ها نیز دسته بندی کرد.

دربازی­ های مدرن محیطی که این روزها مصداق های فراوانی پیدا کرده اند و بهترین مثال آن اتاق فرار است ،علاوه بر ایده ،ساخت محیط مناسب انجام بازی از اهمیت بالایی برخوردار است و هر جایی قابل انجام نیستند.

مراحل پیش تولید،تولید و پس تولید در بازی های دیجیتال و بورد گیم :

این همان سه مرحله ای است که در تولید و ساخت یک فیلم یا سریال هم مورد استفاده قرار میگیرند.

پیش تولید بازی

در مرحله پیش تولید ایتدا در اتاق فکر،ایده وهدف های بازی مورد بحث قرار می گیرند.طوفان های ذهنی باعث میشود که ایده ای که تنها متعلق به یک نفر بوده ،پرورش داده شود و ایرادات آن گرفته شده و در نهایت  به صورت یک طرح کامل در بیاید.

در پیش تولید طراحی داستان ،شخصیت ها ،محیط و زمان و گیم پلی انجام می شود.ایده­ی یک  گیم بدون یک قصه ­ی قوی امکان پذیر نیست.

تولید بازی

طراحان و ایده پردازان پس از پیش تولید وارد مراحل تولید می شوند.

ظاهر بازی نیز مانند ویترین یک کسب و کار، در جذب مخاطب بسیار مهم است ،پس باید  در طراحی ها بسیار دقت کرد. محل تلاقی هنر و تکنیک های بازی باید به نحوی در خدمت قوانین و داستان باشد که هیچ کدام از دیگری عقب نمانند ، زیرا درغیر این صورت پروژه محکوم به شکست خواهد بود.

گیم ها معمولا دارای رده سنی مخاطب هستند و هر چه یپیچیده تر باشد ، مخاطب بازی باید سن بالاتری داشته باشد.

در حوزه ی بورد گیم این کار به پیاده سازی طراحی ها، شکل و رنگ کارت ها و نحوه ی بسته بندی  ختم می شود ولی در بازی های دیجیتال  پس از ساخت مدل های دیجیتالی ،کد نویسی ها آغاز می ­شوند. و این مرحله می­تواند ماه ها و حتی سالها زمان ببرد.

اینکه هر کاراکتر به چه نوعی حرکت کند و چه عملکردی داشته باشد و یا از چه وسایل و یا اکسسوری ای استفاده کند،خود باعث می شود که کدنویسی ها سخت و پیچیده تر شوند.

پس تولید بازی

این مرحله در بوردگیم ها به نحوه ی پخش محصول نشر شده برمی گردد ولی در بازی های دیجیتال ،این مرحله صدا و موسیقی واصلاح رنگ و تدوین را طلب می کند. و تازه بعد از این مرحله، ورود بازی به بازار در دستور کار قرار می­ گیرد.

طراحی و ساخت بازی در ایرانشهر یکی از لاین های بسیار جدی است و اتاق فکر بازی با جلسات هفتگی به طراحی بازی ها بر اساس ایده های افراد شرکت کننده ویا متخصصان حوزه ی گیم می ­پردازد.

اینجا برای برین استورمینگ یا طوفان های ذهنی  به فراخور نوع بازی از گیم مستر ها،نوجوانان ،نویسندگان ،طراحان و گرافیست ها وبرنامه نویس ها دعوت می شود تا از اینکه خروجی بازی از کیفیت بالایی برخوردار باشد، اطمینان حاصل شود.

بعد از طراحی پلی تست با حضور تعدادی گیمر در رده سنی های مختلف و با سلایق مختلف  برگزار می شود تا گیم پلی فارغ از هر گونه ایراد باشد.

اگر ایده ی بازی ای در ذهن دارید ایرانشهر آماده است تا در این حوزه به شما کمک کند تا ایده خود را اجرایی سازید.

هنوز هزاران بازی وجود دارند که  منتظرند از ذهن های ما خارج شوند تا جمعی را سرگرم سازند.