• تلفن: 88520306
  • ایمیل: info@iranshahrads.ir
  • ساعات پاسخگویی: 10:00-17:00

Slide iranshahr
art studio

عکاسی  و فیلمبرداری همواره به عنوان یک هنر بی بدیل  در نمایش زیبایی ها تاثیرگذار بوده  و هست و توانسته خود را به جزیی لاینفک و شاید مهم ترین بخش از تبلیغات تبدیل سازد.  شما با تصویربرداری  حرفه ای می توانید  یک کالا را آنگونه که شایسته است  نشان دهید و ازاین مهم در جذب مشتریانتان استفاده کنید.

خدمات فیلم برداری تبلیغاتی وعکاسی حرفه ای

فیلمبرداری و انواع آن

فیلم‌برداری اصلی ترین  بخش از تولید فیلم و تیزر است که با ادواتی نظیر دوربین و متعلقات آن مانند لنز و نورو غیره انجام می­پذیرد. فیلمبرداری غالبا هم زمان با  نورپردازی، کارگردانی، صدابرداری، بازیگری و بعضا جلوه‌های ویژه انجام می شود.

فیلمبرداری ها را می توان بنا به نوع کاربرد آن  و یا نوع دوربین هایی که مورد استفاده قرار می گیرند ، تقسیم بندی کرد.

  • فیلمبرداری سینمایی
  • و فیلم کوتاه

فیلمسازی  بدون داشتن نور و صدا و کارگردانی شاید ممکن باشد و خروجی خوبی ندهد ولی بدون فیلمبرداری عملا ممکن نیست

فیلمبرداری هوایی

فیلمبرداری هوایی(هلی شات) به تصاویری  اطلاق می شود که که از ارتفاع بالاگرفته می شود. سابق بر این که  اینگونه تصویر ها فقط با هلی کوپتر گرفته میشد، استاندارد فاصله تصویر برداری هوایی بین 50 تا 500 متربودولی امروزه با استفاده از تکنولوژی هایی همچون کوادکوپتر بعضا می توان از این وسایل به جای کرین نیز استفاده کرد و هلی شات می تواند از فاصله ی 50 سانتیمتری تا 500 متری را شامل شود.

فیلمبرداری 360درجه

فیلمبرداری با این تکنیک  به مخاطب این قابلیت را می دهد که با کلیک موس ر حال حرکت اطراف را تماشا کند  و تجربه حضور در محیط را  لمس کند.

فیلمبرداری همایش،سمینار و مجالس

این روزها چه کسی را می توانید پیدا کنید که عاشق ثبت تصاویر و لحظات  به نمایش درآوردن آن نباشد؟ تولید گوشی های مختلف با دوربینهای پیشرفته ،خود نشانگر  این موضوع است که نیاز به ثبت خاطرات برای رجوع به آنان هر روز بیش از پیش احساس  می­شود.لذا در این میان فیلمبرداری از مراسم و مجالس با استفاده از دوربین های مختلف و بعضا هلی شات ، خود لطفی بیشتر به ثبت این مراسم می بخشد.

فیلمبرداری تجاری

فیلمبرداری تجاری با گرایش هایی همچون فیلمبرداری صنعتی و تبلیغاتی  به نوعی از تصویر برداری اطلاق می شود که در نهایت خروجی آن یا از روند تولید محصول رو نمایی می­کند و یا تصویری زیبا را به مشتری ارائه می دهد تا در خدمت برندینگ و مارکتینگ بوده و فروش هر چه بیشتر آن را تضمین کند.

عکاسی و انواع آن

عکاسی از لحاظ معنای لغوی مترادف با روش عکس‌برداری بوده و ترجمه ی واژه

فتوگرافی است. ( photography )  .این امر فقط با وسیله ای به نام دوربین  امکان پذیر است. فتو به معنای  نورو گرافی به معنای ثبت  است .

عکاسی تجاری(Commercial photography) چیست؟

عکاسی تجاری یکی از شاخه­ های عکسبرداری است که در آن از تصاویر عکسبرداری شده برای فروش و تبلیغات و بازاریابی یک تجارت یا محصول یا خدمت و حتی فرد یا افراد استفاده می­شود. تمام تصویر­هایی که در تقویم­ها، کتاب­ها، بروشورها، سرمقالۀ مجلات، بنرها، بیلبوردهای بزرگ، وبسایت­ها، پوسترها، صنایع، بسته بندی و سایر اشکال رسانه می­بینید زیرشاخۀ عکاسی تجاری محسوب می­شود.

عکاسی از غذا(Food photography)

عکاسی از غذا چه فایده­ای دارد؟ حتماً شما هم بارها در صحبت­های دورهمی با دوستانتان دربارۀ کسب و کارها شنیده­اید تنها کاری که در کشور ما تعطیلی ندارد کار مربوط به شکم و خوردنی است! بله! درست است! مشاغل مربوط به صنایع غذایی در کشور ما بسیار پر رونق و از طرفی پر رقابت است. ولی وقتی عکس ازغذا را به کارتان اضافه کنید رقابت آسان­تر می­شود. اگر فرض بگیریم کیفیت محصول شما و رقیبانتان در یک سطح است، شما می­توانید با بکارگیری این تصاویر، چند پله از رقیب جلو بیفتید؛ چرا؟ چون تیم حرفه­ای تبلیغاتی ما می­داند چطور عکسی از خوشمزۀ شما بیندازد تا حس و حال سبک محصولتان را همراه جزییات و کیفیتش به مشتری­تان ارائه کنید. اگر هنوز مردّد هستید پیشنهاد می­کنم چرخی در رستوران­های خوشنام بزنید.در این رستوران ها اولین چیزی که جلوی مشتری می­گذارند تا توجهش را جلب کنند،منوی غذای همراه با عکس­های اشتهاآور است. عکس­هایی که هرکس با دیدنش مایل است زودتر از آنها بچشد! این مهم­ترین فایدۀ عکاسی از غذاست.

عکاسی صنعتی(Industrial photography)

عکاسی صنعتی همان پروژۀ عکسبرداری از محصولات و خدمات است با این تفاوت که اینبار فرآیند تولید محصول هم با مخاطب به اشتراک گذاشته می­شود. در عکاسی صنعتی ممکن است شما به جای عکس گرفتن از یک محصول، از روند تولید آن عکس بگیرید یا حتی از فضای یک شهرک صنعتی یا  مراحل پیشرفت یک پروژه .

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چه تفاوتی دارند؟ در نوع عکسبرداری صنعتی مستندنگاری محصول مهم­تر از زیبانگاری و اغراق است و این یعنی تفاوت در تکنیک،اما درعکس های تبلیغاتی شما یک ایده و داستان جذاب پشت هر عکس دارید اما در نوع صنعتی آن رویاپردازی کمتری اتفاق می­افتد. با همۀ اینها بنا به خواست سفارش دهنده، عکاس می­تواند عکس­های صنعتی را با حال و هوای احساسی بیشتر یا کمتری ثبت کند. یکی از مهم­ترین استفاده عکس های صنعتی در چاپ کاتالوگ و پروپوزال محصول است. موضوعی که به مخاطب دانش بیشتری دربارۀ محصول یا خدمت می­دهد و او را به سمت استفاده از آن هدایت می­کند. یک نکتۀ دیگر اینکه تمام عکسهایی که برای بالا رفتن میزان فروش گرفته می­شود به نوعی

عکاسی تبلیغاتی یا Advertising photography چیست؟

عکاسی تبلیغاتی شاخه­ای تخصصی از صنعت عکاسی تجاری است. در این رشته از کالاها و افراد و خدمات و حتی سازمان­ها و شرکت­ها عکس گرفته می­شود. برای اینکه اهمیت این امردر تبلیغات را درک کنید فرض کنید در مطب یک پزشک منتظر نوبت­تان نشسته­اید. روبروی شما انبوه مجله­ های مختلف روی میز انتظار است. هیچکدام از مجله­ ها مورد علاقۀ شما نیستند ولی شما بالاجبار یکی را برمی­دارید و ورق می­زنید. بین تورق­ها لحظه­ای میخکوب می­شوید و ورق زده را برمی­گردانید. چرا؟ عکس ضمیمۀ یک تصویر تبلیغاتی بین دیگر آگهی­های مجله نظر شما را جلب کرده است! شما تمایل پیدا می­کنید دربارۀ محتوایی که این عکس جذاب تبلیغش را می­کند بیشتر بدانید.

همین! این کارکرد عکس تبلیغاتی است! ابتدا جلب توجه شما به محصول، سپس کسب اطلاعات بیشتر از آن و در نهایت سوق شما به مصرف آن محصول یا خدمت. درست است که شعار تبلیغاتی یا تیترنویسی در تبلیغات کارکرد بالایی دارد اما نه به اندازه­ای که یک عکس مناسب جلب نظر می­کند. پس تا اینجا فهمیدیم بین تبلیغات و عکس یک پیوند عمیق و ناگسستنی وجود دارد. حالا با گروه ایرانشهر همراه شوید تا ببینیم یک عکس تبلیغاتی چه ویژگی­هایی باید داشته باشد؟

اولین کاری که یک عکس تبلیغاتی باید انجام دهد اینست که احساس و ویژگی­های یک محصول و یا خلق و خوی ایجاد شده در اثر مصرف محصول را به بیننده القا کند.

مثلاً در یک عکس تبلیغاتی مربوط به خمیر دندان غیرشیمیایی باید عکسی تهیه شود که احساس عالی بعد از مصرف چنین خمیر دندانی به بیننده دست دهد.

برای این منظور خوب است که عکاس یا اطاق فکر تبلیغات به این فکر کند که چه ویژگی­هایی در این خمیر دندان باعث می­شود مخاطب به مصرف کننده تبدیل شود؟ خنکی؟ سبکی؟ جرم گیری دندان­ها؟ غیرشیمیایی بودن؟ قیمت؟ بسته بندی و یا عوامل دیگر؟ عامل تعیین شده هرچه که باشد باید در حس و حال عکس تبلیغاتی این خمیر دندان احساس شود.

این حس و حال سوژه می­تواند با استفاده از رنگ­بندی، نورپردازی، فریم­بندی و دیگر عناصر جذاب بصری و روانشناسی به وجود بیاید. بد نیست بدانیم در انواع و اقسام کمپین­هایی که این روزها به راه می­افتد هم عکس تبلیغاتی، مادۀ ابتدایی و اصلی کار است.

عکاسی مدلینگ(Modeling photography)

عکاسی مدلینگ نوعی عکسبرداری است که در آن از مدل زنده استفاده می­شود. برای همۀ ما اتفاق افتاده که یک لباس، کفش و یا هر پوشیدنی دیگری را توی ویترین دیده باشیم و چندان جذبش نشده باشیم. اما همان را در تن شخصی دیده­ایم و توجهمان جلب شده است. درعکسبرداری مدلینگ از همین ترفند استفاده می­شود؛ ارتباط ناخودآگاهی که انسان با مدل زنده برقرار می­کند. این ارتباط پایه و اساس بوجود آورندۀ صنعت عکاسی مدلینگ است؛ ایجاد رابطۀ مفهومی بین یک محصول و یک مدل انسانی. یک مدل انسانی با جذابیت­های فیزیکی زیادی که دارد به همراه استفاده از زبان بدن احساسات بیننده را برمی­انگیزاند. به علاوه اینکه وقتی بیننده مدل را در حال مصرف کالای مورد نظر ببیند می­تواند از جزییات بیشتری راجع به محصول آگاه شود. این نوع عکسبرداری، شیوه­ای است که این روزها کمتر محصول یا خدمتی است که در تبلیغاتش از آن استفاده نکند.

عکاسی اسپرت یا ورزشی(Sports photography)

عکاسی اسپورت یا ورزشی ویژۀ سوژه­های متحرک ورزشی است. مخصوصاً در مسابقات حرفه­ای ورزشی که از سرعت و هیجان بالایی برخوردار است. سرعتی که خیلی وقت­ها نمی­توان آن را با چشم دنبال کرد؛ مثلاً حرکت توپ پینگ پنگ در یک مسابقۀ قهرمانی.ثبت لحظات اسپورت یا ورزشی تنها چیزیست که به شما امکان می­دهد برای ثانیه­ای سرعت بازی را کند کنید و یک لحظۀ هیجان انگیز و در اوج رقابت را برای همیشه در زمان ثابت نگه دارید.

عکاسی خبری یا ژورنالیسم(Photojournalism)

عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم برای خبررسانی استفاده می­شود. در این رشته باید تصویر سوژه را در همان لحظه ثبت کنند. در این ثبت کردن بهتر است عکاس بدون قضاوت و جانبداری خودش زاویۀ عکس را انتخاب کند. حتماً تا به حال برنامه­هایی در تلویزیون با عنوان­هایی مثل خبر به روایت تصویر دیده­اید. یعنی عکس خبری گاهی آنقدر گویاست که نیاز به شرح خبر در ضمیمۀ عکس نیست. بله! این امر به نوعی روایتگر قصه­ها و خبرهاست.

عکاسی زیورآلات و جواهر
(Jewelry photography)

عکاسی زیورآلات و جواهر باعث نشان دادن تمام ظرایف و جزییات هنری یک جواهر به مشتری می­شود. اگر اهل استفاده از زیور آلات باشید حتماً تا حالا متوجه شده­اید جواهری که از روی کاتالوگ سفارش داده­اید آنقدری که در عکسش زرق و برق داشت و درخشنده بود در واقعیت نیست! دقیقاً به همین خاطر است که اگر در صنعت جواهر کار می­کنید، پیشنهاد گروه ایرانشهر به شما اینست که حتما به صورت حرفه ای از زیورآلات و جواهرات  خودعکس بگیرید که با این کار،اثرگذارترین کار را در راستای فروش محصولاتتان انجام داده­اید.