• تلفن: 88520306
  • ایمیل: info@iranshahrads.ir
  • ساعات پاسخگویی: 10:00-17:00

گرافیک و بسته بندی
ایرانشهر
به این فکر کن که چه ایده هایی رو میشه اجرا کرد...! بهترین طراحی بگ ها، بسته بندی و طراحی های گرافیک رو با سلیقه و امتیاز بهره برداری خودتون داشته باشید.ما براتون طراحی و چاپش رو انجام میدیم ! اگه اطلاعات بیشتر میخواستین ادامه مطلب رو ببنید.

طراحی بسته بندی محصولات

بسته­ بندی محصولات(Packing) عملی است برای حفاظت فیزیکی اشیا در برابر شکستگی، حرارت، فشار بالا، گرد و خاک، ترکیب با اکسیژن و بخار آب، ورود جسم خارجی مانند حشرات و غیره.

بسته بندی و سهولت

طراحی بسته بندی محصولات عموما به گونه ای انجام میشود که بتوان آن بسته بندی ها را در نمایشگاه­ ها  باز کرده و پس از نمایش به مشتریان آن را  دوباره بست. همچنین بسته­ بندی باعث نظم بخشیدن و محافظت از محصول مخصوصاً در تیراژ بالا می­شود. این نظم بخشی باعث سهولت در ذخیره و انتقال و توزیع محصول می­شود.

بسته بندی و آگاهی رسانی

یکی از منظورهای بسته­ بندی برای آگاهی دادن به مصرف­ کننده است. هرچه آگاهی مصرف­ کننده بالاتر رود اعتمادش به محصول بیشتر می­شود. به همین دلیل است که مشخصات کالای مصرفی مانند مواد اولیه، مراحل تولید، طریقۀ مصرف، آدرس کارخانه، کالری مصرفی برای خوراکی­ ها، درج استانداردها و مجوزهای مربوطه، قیمت، تاریخ تولید و انقضا و … همگی روی بسته­ به مخاطب ارائه می­شود.

بسته بندی و بازاریابی فروش

گرافیک و بسته بندی

گرافیک یک هنر ارتباط بصری است که با به کار بردن تکنیک­ های مختلف دست به خلق آثاری می ­زند که جهت رساندن یک مفهوم به مخاطب ایجاد می­ شود. یکی از شاخه هایی که گرافیک در آن بسیار به کار می ­آید طراحی بسته­ بندی است.

بسته بندی و جذابیت بصری

بسته ­بندی امروزه چنان جایگاه خود را در فروش تثبیت کرده که تبدیل به یکی از صنایع مهم تجاری شده است. به جز موارد رعایت ایمنی محصولات، زیبایی بسته­ می­تواند مخاطب بیشتری را به سمت مصرف محصول شما سوق بدهد. یک جعبه جذاب برای یک روسری کادویی ارزش آن­را چندین برابر از تاشدۀ بدون بسته­ بندی همان روسری نشان می­دهد. البته شما برای این امر،حتماً به یک گرافیست آشنا به صنعت چاپ نیاز دارید. گرافیستی که اهمیت رابطۀ گرافیک و بسته­ بندی را به خوبی درک کند.

در واقع شما باید با یک گرافیست طراح متخصص این حوزه کار کنید؛ بخصوص اگر محصول صادراتی یا کادویی باشد. در گرافیک بسته ­بندی اولین مورد مهم آشنایی گرافیست با روانشناسی رنگ­هاست.اینکه چه رنگ­هایی حس استفاده از یک کالای لاکچری را به مصرف­ کننده می­دهد؟ یا چه دسته رنگ­هایی برای بسته ­بندی مواد خوراکی مناسب­تر است؟

به جز استفاده از رنگ­ها، طراح بسته ­بندی باید با دیگر زوایای عناصر بصری آشنایی داشته باشد. مثلاً اینکه بداند درج بیش از حد اطلاعات روی بسته و شلوغ کردن آن می­تواند باعث دلزدگی مشتری شودیا مثلاً تشخیص دهد یک محصول برای تصویر روی جعبه نیاز به نوعی نقش سمبلیک دارد یا کاراکتر یا یک عکس واقعی ازکالا؟ مثلاً اگر محصول خوراکی باشد و بسته­ بندی آن کنسروی باشد تجربه نشان داده که حتماً باید تصویر واقعی از محتویات داخل کنسرو روی بسته ­بندی به نمایش دربیاید. در غیر این­صورت چون محتویات برای مصرف ­کننده کاملاً ناآشناست ممکن است حس ناخوشایند بی­ اعتمادی به او دست ­دهد و از خرید منصرف شود. انتخاب اینکه بسته بندی شفاف باشد یا کدر، پلاستیکی باشد یا کاغذی، از المان­های هندسی پیچیده استفاده شود یا خیر همه از موارد عناصر بصری است که گرافیست طراح بسته ­بندی باید دربارۀ آن تصمیم بگیرد.

بسته بندی و محیط زیست

انتخاب متریال بسته­ ها از دیگر نکاتی است که گرافیست طراح  باید به آن توجه کند. اینکه چه متریالی استفاده شود که سازگار با محیط زیست و منطقۀ جغرافیایی باشد می­تواند یکی از موارد برتری محصول شما نسبت به رقبا باشد. یا مثلاً اینکه برای مواد غذایی تازه چه متریالی در نظر گرفته شود که تازگی آن حفظ شود و یا ماندگاری­اش بالاتر رود از وظایف گرافیست طراح بسته­ بندی است که البته با مشورت با تولید کننده انتخاب می­ شود.

انواع بسته بندی

بسته ­بندی می­تواند به روش­های مختلف تفکیک و تقسیم ­بندی شود. در اینجا برای شما دو نمونه رایج­تر از تقسیم انواع آن را توضیح می­دهیم. با گروه ایرانشهر همراه باشید.

1-از نظر لایه ای

بسته بندی اولیه که کوچکترین واحد بسته­ بندی یک محصول است و بعد از باز شدن می­تواند محصول را مستقیم در اختیار مصرف­ کننده قرار دهد.

بسته بندی لایۀ دوم یا ثانو

که خارج از بسته ­بندی اولیه است. این بسته بندی می­تواند باصطلاح یک پک از بسته بندی اولیه را در خود جا دهد.

2-از نظر مدل و ساختار

بسته­ بندی از نظر مدل و ساختار می­تواند در انواع کانتینری، بشکه­ای، پاکتی، پیچیدنی، جعبه­ای، قوطی فلزی و پلاستیکی، محافظ بادکنکی، کیفی و … ارائه شود.

دستگاه های بسته بندی

این دستگاه‌­ها در دو نوع خودکارو نیمه خودکار در بازاریافته می­شوند. از نمونه­‌های آن می­توان به دستگاه بسته­‌‌بندی حبوبات، بسته­‌بندی پودرها، بسته‌­بندی خانگی­، وکیوم و … اشاره کرد.

اگر محصول شما همه ویژگی های کیفی را داشته باشدولی در زمینه ی زیبایی و نحوه­‌ی ارائه دچار مشکل باشد و در یک کلام دچار ضعف در حیطه­‌ی گرافیک وبسته بندی باشد،عملا بیزنس شما زمین خواهد خورد. گروه ایرانشهر در این زمینه وظیفه­‌ی خود می داند تا درکنار شما و با تامین نظراتتان و به کارگیری دانش فنی بالا راهی برای هرچه بهتر دیده شدن و ارائه­‌ی محصولات شما پیدا کند.